Jsou tuky opravdu tak špatné?

Jsou tuky opravdu tak špatné?

Ať chcete nebo ne, tuky do našeho jídelníčku zkrátka patří, bez nich totiž naše tělo nedokáže existovat. Ovšem hodně záleží, jaké tuky budeme konzumovat. Existují i zdravé, které našemu tělu nikterak neškodí, ba naopak mu ještě prospívají.

 

Aby se naše strava dala skutečně považovat za pestrou, měla by obsahovat tři základní složky, a to tuky, sacharidy a bílkoviny. Pokud tedy chceme začít opravdu zdravě, cesta jistě nepovede vyřazením tuků z našeho jídelníčku. Nejsou ale tuky jako tuky. Samozřejmě existují i ty nezdravé v podobě ztužených tuků ve smažených jídlech, brambůrkách nebo sušenkách, které bychom měli z jídelníčku opravdu vyřadit. Jenže pak máme i druhou skupinu tzv. zdravých tuků, které se nachází například v olivovém oleji nebo třeba v semínkách a oříšcích. Ty jsou pro nás naopak velmi prospěšné.  

 

Olivy nebo extra panenský olivový olej

olivový ole

Už od nepaměti jsou olivy znakem krásy a dlouhověkosti. Není se čemu divit, v těchto malých plodech najdete celou řadu vitamínů a minerálů. I když ne každému je jejich trpká pachuť po libosti. Ať už samotné olivy nebo olej z nich lisovaný za studena představuje obrovskou zásobárnu vitamínů, omega-9 nenasycených mastných kyselin, ale i bílkovin, železa, draslíku nebo antioxidantů. Není se čemu divit, že olivový olej tak patří mezi nejzdravější oleje vůbec.

 

Ořechy a semínka

slunečnicová semínka

Ořechy a semínka jsou velmi variabilní plodinou, využít je můžete do teplé nebo studené kuchyně, dají se jíst v podobě sladké nebo slané. Obsahují vysoký podíl zdravých tuků, bílkovin, vitamínů skupiny B a E a k tomu všemu ještě draslík, měď a hořčík. Mandle, arašídy, pistácie, piniové, vlašské nebo lískové oříšky nebo třeba dýňová, chia a lněná semínka https://www.nakliceno.cz/lnena-seminka/. Výběr je opravdu široký a je jen na vás pro jakou variantu zdravého mlsání se rozhodnete.

 

Share