Výběr pneumatik a rizikové situace

Výběr pneumatik a rizikové situace

Zážitky s poškozením kol jsou v Česku dosti časté. Pravděpodobnost u nás je podstatně vyšší, něž například v Německu. V Německu mohu mít klidně i 28“ pneumatiky a stále se jim nic nestane. Poradíme si, jak jezdit abyste si auto nepoškodili a když se to už stane tak co je třeba dělat, aby to bylo co nejvíce bezpečné a aby se to rychle vyřešilo.

Pneumatiky na auto

První věc, výběr pneumatik tak, aby byl co nejvyšší boční profil. Jedním řešením je mít rallye pneumatiky na kterých je velmi silná bočnice, ale nevýhodou je že jsou velmi drahé, nekomfortní a vydrží toho málo. Pokud si vybíráte auto na naše cesty, to znamená do regionu, kde jsou špatné cesty, pamatujte na to ať je tam více pneumatiky, kašlete na vzhled. Opravdu se to vyplatí, ušetříte nejen svou peněženku na nové pláště ale hlavně podvozek auta. Prvně bychom se měli naučit jámu obyčejně objet. Zásadní věc na jízdu po rozbité cestě nebo rizikovém úseku je zpomalit, přizpůsobit rychlost stavu a povrchu vozovky. Další možností, pokud už se výmolu nevyhnete je prudce zabrzdit a poté velmi rychle šlápnout na akcelerátor, přední část auta se totiž zvedne a náraz nebude mít takovou sílu.
Škoda auto

Zkusme si říct, jak bezpečně zvládnout situaci, když už nastane nějaký problém. Prvně vás určitě zajímá, co je s kolem, ale prvořadá musí být bezpečnost. Najdu si bezpečné místo kde zastavit, určitě aby mě další účastníci provozu dobře viděli, zapnu si výstražná světla a zabezpečím auto, ruční brzdu. Obleču si výstražnou vestu, mobilní telefon vložím do kapsy a ujistím se, že nikdo za mnou nejede. Vytáhnu výstražný trojúhelník a umístím ho na viditelné místo pro řidiče pozemní komunikace, poté až začnu řešit, jak na tom je má pneumatika a popřípadě zavolám odtahovou službu. I takto nebezpečné to může být na českých silnicích, a proto by všichni měli dbát zvýšenou opatrnost na úsecích u kterých ví, že jsou ve velmi špatném stavu.

Share